Książę Nocy wraca na warszawskie ulice – kampania „Licz się ze słowami”
Rozpoczynamy kampanię „Licz się ze słowami”, mającą na celu popularyzację twórczości Marka Nowakowskiego, a jednocześnie zwrócenie uwagi na znaczenie używanych na co dzień słów. Kampania związana jest z Nagrodą Literacką im. Marka Nowakowskiego, którą Biblioteka Narodowa przyznała już po raz trzeci. Mecenasem Nagrody i kampanii jest firma International Paper.
Więcej informacji na stronie kampanii
W programie zaplanowano między innymi konkurs na opowiadanie inspirowane cytatem z Księcia Nocy (jednego z najpopularniejszych opowiadań Marka Nowakowskiego), miejskie spacery z przewodnikiem śladami pisarza oraz czytanie jego utworów w wybranych warszawskich kawiarniach. Krótkie fragmenty tekstów Marka Nowakowskiego pojawią się w całej Warszawie, niekiedy w zupełnie zaskakujących lokalizacjach.
– Chcemy nie tylko uhonorować Marka Nowakowskiego, ale również pokazać, że opowiadanie to forma świetnie sprawdzająca się w czasach, w których żyjemy. To jednocześnie forma, która jak żadna inna wymaga językowej precyzji i namysłu nad używanymi słowami – powiedział Tomasz Makowski, dyrektor Biblioteki Narodowej.
Kampania jest skierowana do wszystkich uczestników kulturalnego życia stolicy – zarówno świetnie znających Marka Nowakowskiego, jak i tych, którzy dopiero chcą zapoznać się z twórczością pisarza. Wiele z organizowanych wydarzeń zaciekawi także miłośników Warszawy, zainteresowanych historią miasta i mniej znanymi, a ciekawymi miejscami. Kampania ma charakter lokalny i potrwa do 29 czerwca.