Certyfikat Biblioteka+
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego powierzył Bibliotece Narodowej rolę instytucji przyznającej Certyfikaty Biblioteka+. Inauguracja programu nastąpiła podczas konferencji prasowej w środę, 14 lipca. Dyrektor BN dr Tomasz Makowski przedstawił założenia Certyfikatu oraz wytłumaczył, na jakich zasadach będzie przyznawany. – Certyfikatem Biblioteki+ będzie się mógł pochwalić nie tylko bibliotekarz – wójtowi swojej gminy, ale także wójt – wyborcom - powiedział dyrektor Makowski. – Certyfikat to dowód, że samorząd dba o kulturę. Dyrektor Instytutu Książki, Grzegorz Gauden, opowiedział o całości programu Biblioteka+, w ramach którego Certyfikat jest przyznawany. – Program adresowany jest do bibliotek publicznych wiejskich i w miastach do 15 000 mieszkańców – wyjaśnił dyrektor Gauden. – Takich bibliotek jest w Polsce dokładnie 2300.
Biblioteka Narodowa, Instytut Książki i MKiDN zapraszają gminne biblioteki publiczne z gmin wiejskich, miejsko-wiejskich i miast do 15 tys. mieszkańców do ubiegania się o Certyfikat Biblioteki+. Uzyskanie Certyfikatu jest prestiżowym wyróżnieniem, potwierdzającym, że biblioteka funkcjonuje zgodnie z najlepszymi światowymi standardami zarówno pod względem infrastruktury, wykorzystania nowoczesnych technologii, jak i obsługi czytelnika.
Certyfikat zapewnia też preferencyjne traktowanie wyróżnionych placówek w programach bibliotecznych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zespołowi Certyfikacyjnemu, oceniającemu zgłoszone biblioteki, przewodniczyć będzie dyrektor BN dr Tomasz Makowski. Aplikacje do konkursu przyjmowane są do 30 września br.
Zobacz szczegółowe informacje o konkursie