Japońska litografia na drewnie. Otwarcie wystawy - Aktualności - Biblioteka Narodowa

EN

Japońska litografia na drewnie. Otwarcie wystawy

Uroczystym podpisaniem aktu przekazania grafik do zbiorów BN, w poniedziałek, 25 maja w Bibliotece Narodowej została otwarta wystawa „Japońska litografia na drewnie". W obecności gościa honorowego, ambasadora Japonii w RP Ryuichi Tanabe, umowę podpisały wicedyrektor BN Ewa Potrzebnicka oraz Yasuko Sawaoka z Komitetu Wystawy Lithograph on the Wood the Japanese Way – inicjatorka przekazania prac do zbiorów BN.

W uroczystości udział wzięli Miciko Makino, dyrektor Wydziału Informacji i Kultury Japońskiej Ambasady Japonii; Tadashi Kobayashi, jeden z autorów prezentowanych prac, oraz prof. dr hab. Stanisław Filipek, prezes Towarzystwa Polsko-Japońskiego. Na wystawie, którą można oglądać do 10 czerwca w holu Biblioteki Narodowej prezentowane są prace jedenastu wybitnych artystów japońskich: Seishi OZAKU, Kazuko HOSOMIZU, Setsuko HOZUMI, Makoto ISHIHARA, Tadashi KOBAYASHI, Shu KUROKI, Mamiko MINAMIDATE, Kuniko SATAKE, Mitsuo SANPEI, Yasuko SAWAOKA i Otomi TSUNODA. Grafiki wykonane są oryginalną techniką graficzną, wynalezioną przez Seishi Ozaku, profesora Wydziału Grafiki Tama Art University w Tokio. Metoda ta stanowi połączenie litografii europejskiej z tradycyjnym drzeworytem japońskim.

UDOSTĘPNIJ:

Aktualności

Pan Herbert – podróżnik. Grudniowe oprowadzania kuratorskie

czytaj więcej o Pan Herbert – podróżnik. Grudniowe oprowadzania kuratorskie

Lista rankingowa Kierunku interwencji 1.1. Zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych NPRCz 2.0 na lata 2021–2025 drugiego naboru zaakceptowana

czytaj więcej o Lista rankingowa Kierunku interwencji 1.1. Zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych NPRCz 2.0 na lata 2021–2025 drugiego naboru zaakceptowana

Mentalność i okoliczności – o warunkach tworzenia prac naukowych w okresie późnego oświecenia i w pierwszej połowie XIX w.

czytaj więcej o Mentalność i okoliczności – o warunkach tworzenia prac naukowych w okresie późnego oświecenia i w pierwszej połowie XIX w.