Zapraszamy na darmowe lekcje w Pałacu Rzeczypospolitej - Aktualności - Biblioteka Narodowa

EN

Zapraszamy na darmowe lekcje w Pałacu Rzeczypospolitej

Geografia Ptolemeusza

Zapraszamy zorganizowane grupy uczniów do Pałacu Rzeczypospolitej na lekcje inspirowane wystawą stałą, na której prezentujemy blisko 200 najcenniejszych obiektów ze zbiorów Biblioteki Narodowej.

Podczas lekcji zobaczymy z bliska rękopisy pisane złotem i srebrem, lśniące oprawy i wielobarwne dekoracje. Odkryjemy średniowieczne księgi opisujące początki państwa polskiego i traktat Kopernika, który zmienił świat. Sprawdzimy, jaki charakter pisma mieli najważniejsi twórcy znani uczniom ze szkoły, m.in.: Jan Kochanowski, Fryderyk Chopin, Adam Mickiewicz, Henryk Sienkiewicz czy Krzysztof Kamil Baczyński. Będziemy wspólnie rozwijać ciekawość świata i motywację do poznawania polskiej kultury.

Lekcje zostały przygotowane z myślą o różnych grupach wiekowych i w sposób, który ma na celu wsparcie edukatorów w realizacji podstawy programowej. Najmłodsi zwiedzający dowiedzą się, jak ważną rolę w dziejach ludzkości odgrywała książka. Uczniów klas 4–8 zaprosimy na podróż przez zabytki polskiego i światowego piśmiennictwa, a dla uczniów szkół ponadpodstawowych przygotowaliśmy dwa szlaki zwiedzania do wyboru – literacki i historyczny.

Lekcje są darmowe – wystarczy uzupełnić formularz.

Więcej informacji o lekcjach

UDOSTĘPNIJ:

Aktualności

Pan Herbert – podróżnik. Grudniowe oprowadzania kuratorskie

czytaj więcej o Pan Herbert – podróżnik. Grudniowe oprowadzania kuratorskie

Lista rankingowa Kierunku interwencji 1.1. Zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych NPRCz 2.0 na lata 2021–2025 drugiego naboru zaakceptowana

czytaj więcej o Lista rankingowa Kierunku interwencji 1.1. Zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych NPRCz 2.0 na lata 2021–2025 drugiego naboru zaakceptowana

Mentalność i okoliczności – o warunkach tworzenia prac naukowych w okresie późnego oświecenia i w pierwszej połowie XIX w.

czytaj więcej o Mentalność i okoliczności – o warunkach tworzenia prac naukowych w okresie późnego oświecenia i w pierwszej połowie XIX w.